BİYOGRAFİ

Collapse Show info

NİHAT KÜÇÜK

(Gürün 1956) Tanıtım Fotoğrafçısı, BUFSAD kurucu başkanı. Gürün Lisesi’ni (1976), Bursa Eğitim Enstitüsü Resim-İş Grafik Bölümünü bitirdi (1979). Aynı yıl Bursa’da Emin Hanı’nda Arkadaş Color Foto adıyla Bursa’nın ilk renkli fotoğraf laboratuvarını açtı. 1981 – 1983 yılları arasında Devrim Ortaokulu’nda resim öğretmenliği yaptı. Bursa’da ortaokul düzeyinde ilk kez “karanlık oda fotoğraf uygulamaları” gerçekleştirdi. 1986′da kısa adı BUFSAD olan Bursa Fotoğraf ve Sinema Amatörleri Derneği (şimdi ki adıyla Bursa Fotoğraf Sanatçıları Derneği)’ni kurdu ve 1991′e kadar aralıklarla başkanlığını yaptı. 1987′de laboratuarcılığı bırakıp Kent İşhanı’nda Star Ajans stüdyosunu kurarak reklam fotoğrafçılığına yöneldi. Ardından Bursa’da ilk kez “endüstriyel tanıtım fotoğraf stüdyosu”nu açtı.
1987 – 1997 arasında Bursa (altı kez), İstanbul, Didim ve Çandarlı’da kişisel fotoğraf sergileri açtı; kendisinin de katıldığı çok sayıda karma sergi düzenledi. Bursa’nın Almanya’daki kardeş şehri Darmstadt’ta BUFSAD üyelerinin yapıtlarından oluşan bir karma sergi gerçekleştirdi (1992). İki kaplumbağanın çiftleşmesini konu alan “Orgazm” adlı çalışması, 1990′da Singapur Uluslararası Bienali’nde ilk on yapıt arasına girdi.
Bursa’nın son otuz yılının görsel tarihçilerinden biri sayılan ve alanında gerçekleştirdiği “ilk”lerle tanınan Küçük, ilin hemen hemen tüm ilçe, belde ve köylerine belgesel ve sanat amaçlı geziler düzenleyerek arşiv değeri taşıyan fotoğraflar çekti. Nihat Küçük 1987′den beri BUFSAD üyesi amatör fotoğrafçılara ve özel kuruluşların çalışanlarına temel fotoğraf kursları vermekte, 1989′dan beri de Bursa Fotoğraf Günleri’ni organize etmekte ve jüri üyeliği yapmaktadır.
Fotoğrafı, “Işıkla yazı yazma sanatı” olarak tanımlayan, doğal fotoğrafı benimsemiş bir fotografçıdır. Yapıtlarında ışık-gölge oyunları öne çıkar. “Nü” çalışmalarında bile en önemli özellik, ışık-gölge oyunuyla sanatsal içeriği yakalama kaygısıdır.
Son yıllarda çalışma alanına tiyatro fotoğrafçılığını da ekleyen Küçük’ün, belge nitelikli siyah-beyaz yapıtlarında da aynı yaklaşım görülür.